.

.

pátek 1. května 2015

Zázrak jménem chléb

   K pečení domácího chleba z pravého kvásku jsem se dostala poprvé na jaře  2014. Sama jsem si  vypěstovala kvásek, upřímně to byla trochu alchymie, ale je můj, nikdy mě nezklamal a v podstatě jej mám dodnes. Začátky byly trochu divoké a už jsem si myslela že to snad nikdy nedokážu, ale jsem taková že nic nevzdávám a dotáhla jsem bochník do konce. Dnes se na něj těší celá moje rodina,  hlavně dvojčata jej milují a prý je nejlepší :-) Podělím se o recept  toho nejoblíbenějšího  ........





      Bramborový chléb


den předem nachystáme kvásek a to tak, že do mateřského kvásku přidáme 200g žitné mouky a 200ml vody
Druhý den :
Těsto zadělávám v pekárně nebo robotu s kovovými háky - plast se vám poláme !!
Kvásek (nezapomeňte si odebrat cca 4 lžíce na další chlebík) 

520g pšeničné chlebové mouky
110 g žitné mouky
100g nastrouhané uvařené brambory ( vařená ve slupce)
20g soli , 2 velké lžíce kmínu
300 ml vody ve které jsme rozmíchali 2 lžíce bílého jogurtu 
 ( když nemám bramboru a spěchám, tak přidám trochu olivového oleje )
Těsto dám nejprve do mísy vymazané olejem kynout na cc 2-3 hodiny, po té těsto dám na vál a překládám jej jako dopis, těsto znovu roztahuji a zase překládám .... tím se do těsta dostane vzduch a chléb má uvnitř jemné dirkování .Nyní dáme těsto do ošatky a necháme kynout cca 1-2 hodiny.

Pečeme v troubě se záparou ( na dno trouby dáme plech s vodou ) cca 15min 250°C 
Po té vyndáme záparu,  a dopékáme 25min  na 190°C .
Nezapomeňte že plech na kterém budeme chléb péci, musí být nahřátý !

      Než se do pečení pustíte, měli by jste si najít další velmi důležité informace, jak se hlavně postarat o těsto před pečením, jak se překládá atd. Pokud se budete chtít zeptat neváhejte, pomohu :-)


 Tak ať se vám to pečení vydaří. Třeba se vám podaří, také takový úsměv na bochánku jako měl ten můj :-)


Žádné komentáře: