.

.

pátek 24. července 2015

Levandulový sirup

V jedné příjemné kavárně  Pikola v Šumperku, jsem ji ochutnala, mé chuťové pohárky se zbláznili a byla další výzva na světě.
Levandulová limonáda s citronem a mátou, spoustu ledu, stéblo levandule .... co víc si může člověk přát ........
Tak jsem prostě musela mít doma vlastní ,a potěšit nejen sebe ,ale i návštěvy, a řeknu vám, že v takových vedrech se zde ve džbánku střdá levandulová-bezinková, jen ty citrony občas dojdou :-)


Levandulový sirup:

200-250g levandule i se stonkem
2 pokrájené citrony bez pecek
2 l vody 
2kg curku krupice


3 kousky celé skořiceTohle vše krátce povaříme,ani ne 5 minut. Stáhneme z ohně, a necháme louhovat do druhého dne. Tím prvotním zahřátím docílíme té krásné barvy.Druhý den scedíme přes plátno,a přivedeme opět k varu s e2kg cukru. Vaříme cca 10-15 minut, hotový sirup lijeme do lahví nebo zavařoacích skleniček, a otočíme dnem vzhůru. Já raději skleničky, prootže v lahvi se mi občas stane že sirup zkvasí nebo splesnivý.
Tak ať se dílko podaří a chutná vám stejně jako mě :-)




 


 Mějte se krásně 
Danča


Žádné komentáře: